Regulamin
REGULAMIN
Świadczenia usług transportowych w firmie ALBATROS TRAVEL
Maciej Bujniewski
Poniższy regulamin określa warunki korzystania z usług naszej firmy w pojazdach będących naszą własnością oraz naszych podwykonawców.
Określenia użyte w regulaminie:
- Przewoźnik – firma Albatros Travel wykonująca przewóz pasażerów oraz bagaży;
- Kontrahent/Zlecający – osoba dokonująca rezerwacji usługi w naszej firmie zgodnie z umową ustną, pisemną, mailową bądź telefoniczną, biorąca pełną odpowiedzialność za respektowanie poniższego regulaminu;
- Pasażer – pojedyncza osoba korzystająca z usługi przewozu na podstawie umowy ustnej, pisemnej, mailowej bądź telefonicznej za którą odpowiada Zlecający;
- Pojazd – środek transportu wykorzystywany do usługi przez Przewoźnika, bądź jego podwykonawcę;
- Bagaż – rzeczy zabierane przez podróżnego do pojazdu;
§1
PRZEPISY OGÓLNE
- Dokonanie zamówienia na przejazd u Przewoźnika oznacza zawarcie umowy przewozu, oraz akceptację niniejszego regulaminu. Zamówienie można dokonać telefonicznie, ustnie, mailowo, listownie;
- Odwołanie zamówienia przez każdą ze stron może się odbyć jedynie na warunkach zawartych w Regulaminie lub w Umowie jeśli stanowi inaczej, za wyraźną zgodą drugiej strony;
- W pojazdach zabronione jest palenie tytoniu, używek oraz elektronicznych papierosów, używanie otwartego ognia, wnoszenia narzędzi niebezpiecznych oraz panuje zakaz spożywania alkoholu oraz gum do żucia;
- Przedmioty pozostawione w pojeździe, zapomnienie lub niezabrane przez nie uwagę nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika. Przechowywane są przez okres 30 dni w siedzibie Przewoźnika;
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody polegające na utracie lub uszkodzeniu rzeczy wartościowych pasażera.
§2
ANULACJA/ODSTĄPIENIE OD UMOWY LUB ZLECENIA
- Kontrahent może odstąpić od umowy/zlecenia bez kosztów, jeżeli powiadomi o tym Przewoźnika pisemnie lub mailowo w terminie nie krótszym niż 14 dni przed zamówioną usługą ( liczy się data odbioru). W przypadku braku potwierdzenia obustronnego anulacja nie obowiązuje. Sytuacja nie dotyczy umów w których strony ustaliły inne zasady anulacji;
- Jeżeli anulacja zostanie zgłoszona na krócej niż 14-7 dni przed dniem usługi Kontrahent zapłaci Przewoźnikowi 50% wartości całej usługi;
- W przypadku zgłoszenia odstąpienia od umowy/zlecenia poniżej 7 dni przed dniem usługi Kontrahent zapłaci przewoźnikowi 100% wartości całej usługi w terminie do 7 dni od anulacji.
- Potwierdzając usługę Kontrahent dokonuje rezerwacji w pełni świadomy powyższych zapisów i dobrowolnie poddaje zapłacie. W przypadku braku zapłaty powyżej 14 dni Kontrahent podda się dobrowolnie egzekucji.
§3
PASAŻER
- Pasażer musi stosować się do zaleceń wydawanych przez kierowcę;
- Pasażer jest zobowiązany do korzystania z pasów bezpieczeństwa podczas podróży oraz zobligowany jest do zajęcia miejsca siedzącego lub stojącego, jeśli pojazd takie posiada w tym wypadku obowiązkiem pasażera jest trzymanie się uchwytów do tego przeznaczonych;
- Pasażer zobligowany jest do zachowywania się w sposób kulturalny, nie zaśmiecania pojazdu, nie przemieszczania się podczas podróży. Zabrania się stania w trakcie jazdy obok kierowcy lub bezpośrednio za nim;
- Pasażer zobowiązany jest do pozostawienia pojazdu w stanie nie pogorszonym, a wszelkie wyrządzone szkody musi zgłosić natychmiast kierowcy.
§4
BAGAŻE
- Pasażer ma prawo do zabrania jednego bagażu podręcznego mieszczącego się na półkę bagażową usytuowaną nad głowami pasażerów do 5 kg oraz jednego bagażu podstawowego do 30 kg( walizka, plecak, torba podróżna).
§5
PRZEWOŹNIK
- Bierze odpowiedzialność za jakość świadczonych usług, z wyłączeniem czynników zewnętrznych na które nie ma wpływu;
- Posiada ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) dla swoich Pasażerów. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w pojeździe, inne zdarzenia losowe,
powodujące szkody Pasażera powstałe poza pojazdem, nie są objęte tym ubezpieczeniem; - Przewoźnik odpowiada za sprawność techniczną pojazdów oraz oświadcza że posiada wszelkie wymagane prawem licencje oraz certyfikaty potrzebne do świadczenia usług.
- W przypadku awarii pojazdu Przewoźnik zobowiązuję się do usunięcia usterki, (gdyby nie było to możliwe) podstawi pojazd zastępczy w możliwym jak najkrótszym czasie.
§6
KONTRAHENT
- Odpowiada za wszystkich swoich pasażerów oraz za szkody wyrządzone Przewoźnikowi w tym uszkodzenia oraz zanieczyszczenia pojazdu;
- Kontrahent/Pasażer który w sposób umyślny niszczy lub zanieczyszcza pojazd jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Przewoźnika kwoty pokrywającej równowartość przywrócenia pojazdu do stanu pierwotnego. W przypadku wyrządzonej szkody, która wyłączy na dłużej pojazd z możliwości świadczenia usług Kontrahent/Pasażer dodatkowo zapłaci Przewoźnikowi 500 zł netto dziennie za każdy dzień wyłączenia pojazdu z dalszej możliwości świadczenia usług;
- Kontrahent w pełni odpowiada za swoich Pasażerów i w przypadku szkody zobowiązuję się do pokrycia szkód na rzecz Przewoźnika jak za swoje własne.
§7
RODO
- Kontrahent zamawiający przejazd u Przewoźnika akceptuje przepisy RODO, dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Prawo Przewozowe (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 50,
poz. 601; z późn. zmian.), ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
(Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.)